Tuesday, July 24, 2012

Falko.



Falko.
A bakery found in Edinburgh and Gullane in Scotland.
They use traditional methods of baking, natural ingredients 
and comply to German baking laws to give their customers the highest quality standard.
Founder is Falko himself, a German Master Pastry Chef, or Konditormeister, 
who's mission is to bring the "real" products and taste experience to his followers.

On my visit I lived in the heart of the Old Town, in the middle of Edinburgh.
Falko is located slightly south, and it took me a 25 minute walk to get there. 
But it's in a great area, with lots of quaint cafes and shops.
The cafe itself looks very inviting, 
it sports slightly rustic decor
and the staff was friendly.

They had so many different cakes to choose from, 
unfortunately I could not try any of the cream cakes - as it was my last day - they would not have survived the trip.
Instead I got a brioche raisin roll (loved the coarse sugar on top!), which was good, and a piece of rhubarb cake.
It was very tasty: a great buttery shortcrust pastry a not-to-sweet custard and of course rhubarb, one of my favorite seasonal fruits.

When I return someday, I will definitely try more.

...


Falko.
Eine Bäckerei, zu finden in den Städten Edinburgh und Gullane in Schottland.
Sie verwenden traditionelle Backmethoden, natürliche Zutaten und folgen den deutschen Backrichtlinien, damit ihr Kunden die höchst mögliche Qualität bekommen.
Gründer ist Falko selber, ein deutscher Konditormeister.
Seine Mission ist "echte" Produkte herzustellen und wahre Geschmackssensationen zu liefern.

Bei meinem Besuch in Edinburgh wohnte ich im Herzen von der Old Town im Stadtzentrum.
Falko ist leicht südlich zu finden, ein 25-minütiger Spaziergang brachte mich dort.
Der Laden ist in einer tollen Gegend, mit vielen kleenen Cafes und Läden.
Das Cafe sieht sehr einladend aus, imponiert mit leicht rustikalem Charme und die Mitarbeiter waren freundlich.

Sie hatten eine große Kuchenauswahl, 
leider konnte ich keine Sahnetorte probieren - es war mein Rückreisetag - und der Kuchen hätte dir Reise nicht überlebt.
Stattdessen gönnte ich mir ein Brioche Rosinenbrötchen (ui, lecker Hagelzucker oben drauf!), welches lecker schmeckte, und ein Stück Rhabarber Kuchen.
Dieser war sehr schmackhaft, eine toller, buttriger Mürbeteigboden, eine nicht zu süße Cremefüllung und natürlich der Rhabarber, einer meiner liebsten saisonalen Früchte.

Wenn ich eines Tages wiederkomme, dann probiere ich definitiv noch mehr.

...

Falko
185 Bruntsfield Place
Edinburgh
EH10 4DG